Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

φιλία

 ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 
Γκοντούλη Μαργαρίτα-Γκέλη Κατερίνα-Καταραχιά Ιωάννα
   
Αποφθέγματα για τη φιλία
  • Τον φίλο πρέπει να τον προσέχεις σαν τον εαυτό σου, γιατί ο φίλος σου είναι ένας άλλος σου εαυτός. ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ
  • Η φιλία μοιάζει με τα παλιά βιβλία που ο χρόνος έρχεται και τους προσδίδει μεγαλύτερη αξία ΟΥΓΚΩ
  • Ο φίλος σου είναι αυτός που ξέρει τα πάντα για σένα και παρόλα αυτά ακόμα του αρέσεις. El. Hubbard
  •  Κάθε πράγμα είναι καλό όταν είναι καινούριο, ο φίλος και το κρασί είναι καλύτερα όταν παλιώσουν. ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ
  • Πραγματικός φίλος είναι αυτός που έρχεται κοντά όταν όλος ο υπόλοιπος κόσμος απομακρύνεται. W. WINCHELL
  • Αν δεν μπορείς να έχεις έναν πιστό φίλο, να είσαι ο ίδιος φίλος του εαυτού σου. ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ
  • Το να περπατάς με έναν φίλο στο σκοτάδι είναι καλύτεραο από το να περπατάς μόνος στο φως. HELLEN KELLER
  •  Ο καλός φίλος και η σκιά εμφανίζονται μόνον όταν ο ήλιος λάμπει. ΦΡΑΓΚΛΙΝΟΣ Β.
  • Λίγοι άνθρωποι το κατέχουν αυτό: Να τιμούν χωρίς φθόνο τον φίλο τους. ΑΙΣΧΥΛΟΣ
  • Αληθινός φίλος είναι αυτός που παραβλέπει τις αποτυχίες σου και αντέχει τις επιτυχίες σου. M.L. RUNBECK 
Μαντινάδες για τη φιλία 
 
Για έναν καλό φίλο

Εγώ δεν έχω την καρδιά
για να μου δίνει αίμα, την έχω
για να αγαπώ φίλους
 σαν κι εσένα.
Με φίλους
Με φίλους εμεγάλωσα
με φίλους θα πεθάνω.
Και αν είναι για τους φίλους
μου και την ζωή μου χάνω!
Η φιλία μας
Σαν το πουλί όπου πετά
και μπάλα δεν το πιάνει,
έτσα ναι και η φιλία μας
και ο κόσμος δεν τη βάνει.
Το χατίρι του φίλου
Ποτέ σου μην χαλάς
του φίλου το χατίρι,
γιατί αν τονε χρειαστείς
 έχεις ένα παραθύρι.
Κάποιες φορές
Κάποιες φορές οι φίλοι σου
δε ξέρουνε τι λένε
και σε πληγώνουνε βαθιά χωρίς
να το κατένε.
Μέσα στα βάθη της καρδιάς
Μέσα στα βάθη της καρδιάς
εκεια που το αίμα βγαίνει, 
την έχω τη φιλία μας 
για πάντα φυλαγμένη.
Φίλος
Φίλος τον φίλο δέχεται
 με την παραξενιά του,
 αρκεί αυτή του η φιλια
 να 'ναι από την καρδιά του.  
Ζήτα 
Ζήτα μου κάτι αδύνατο
 και θα το κατορθώσω,
 φίλε για σένα είμαι ικανή
 και τη ζωή να δώσω. 
Μέσα από το γέλιο σου
Μέσα από το γέλιο σου
 να παίρνω ευτυχία, 
αυτό θα πει αληθινή
 και μπιστικιά φιλία.  
Φίλο δεν κάνω όποιον βρω
Φίλο δεν κάνω 
όποιον βρω και μου χαμογελάσει,
  αν δεν τον έχω σε χαρές
 και πίκρες δοκιμάσει.

Ο Γιάννης συγκέντρωσε στίχους και μαντινάδες για την αγάπη και μας τα παρουσίασε. 
- Η Αφροδίτη λένε είναι το πιο λαμπρό αστέρι, φαίνεται πως δεν σ' έχουν δει μικρό μου περιστέρι.
- Για κάθε μέρα υπάρχει ο ήλιος,
 για κάθε νύχτα υπάρχει το φεγγάρι,
για κάθε πουλί υπάρχει ένα ταίρι,
όμως για μένα υπάρχεις μόνο εσύ. 
- Μη λες πως δεν ευθύνεσαι 
για τον δικό μου πόνο,
γιατί η καρδιά μου από καιρό
χτυπά για σένα μόνο!
- Να 'μουν Θεός θα χάριζα
γέλιο στο πρόσωπό σου
να φεύγει κάθε κίκρα σου,
κάθε παράπονό σου.
- Τα δυο σου μάτια μοιάζουνε
 μ' ένα ζευγάρι άστρα 
και μου φωτίζουν τη ζωή
αγγελοξελογιάστρα.
- Και μέσα στον παράδεισο
 αν βρεθώ που λένε
άμα δεν είσαι δίπλα μου
 τα μάτια μου θα κλαίνε.
(εργασία του μαθητή Γιάννη Κουρούτη  Β1)

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου