Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014

Γνώμες εφήβων....

Με αφορμή τα θέματα που συζητήσαμε στην τάξη για την εφηβεία και το χάσμα γενεών, οι μαθητές έγραψαν τι τους ενοχλεί στις σχέσεις τους με τους γονείς τους. Ας διαβάσουμε με προσοχή:


  • Ένα από τα προβλήματα ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά είναι ότι οι γονείς συνεχώς κάνουν ερωτήσεις στις οποίες ξέρουν τις απαντήσεις και εμείς, όπως συνήθως, βαριόμαστε να απαντήσουμε.
  • Συνήθως οι πατεράδες συγχωρούν τον γιο τους ή το μεγαλύτερο παιδί ενώ οι μητέρες μαλώνουν την κόρη τους ανεξάρτητα από την ηλικία στην οποία αυτή βρίσκεται.
  • Φωνές όταν εμφανιστούν σκουπίδια στο δωμάτιό μου. Διαφορετικές αντιλήψεις που οδηγούν σε συγκρούσεις. Πράγματα που μπορεί να ξεχάσω θεωρούν ότι τα κάνω σκόπιμα.
  • Ένα πρόβλημα που έχουμε με τους γονείς στην εφηβεία είναι ότι ο γονέας συγκρίνει το παιδί του με άλλα παιδιά, ενώ όταν τα παιδιά συγκρίνουν τον εαυτό τους με άλλους, τους φωνάζουν και τους λένε ότι δεν τους νοιάζει τι κάνει ο άλλος.
  • Σημαντικά προβλήματα με τους γονείς είναι: μουρμούρα, περιέργεια, υπερπροστατευτικότητα, γκρίνια για άλλους φίλους, όταν τους συμφέρει, απαγόρευση εξόδου μέχρι αργά, πίεση για διάβασμα.
  • Συνηθισμένοι διάλογοι:-Γιατί πήρες 15; -Αφού δεν μπόρεσα παραπάνω. -Η Ελένη πήρε 20 όμως. -Ναι, αλλά η Καίτη πήρε 10. -Δεν με νοιάζει τι κάνουν οι άλλοι...
  • Με εκνευρίζει πολύ η μαμά μου γιατί τα ρίχνει όλα πάνω μου γιατί ο αδερφός μου είναι αγόρι και ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΣ!!!
  • Συνήθως τσακώνομαι με τη μητέρα μου γιατί δεν κάνω κάθε μέρα τις δουλειές του σπιτιού και γιατί κάνει φασαρία, όταν κοιμάμαι.
  • Θεωρώ οτι ένα σημαντικό πρόβλημα είναι πως κάθε φορά που διαβάζουμε λένε ότι χαζεύουμε και δεν διαβάζουμε και απαιτούν και έναν καλό βαθμό όχι για το παιδί τους αλλά για την κοινωνία. Ένα άλλο είναι ότι οι γονείς συνηθίζουν να συγκρίνουν το παιδί τους με κάποιο άλλο και λένε: "γιατί δεν γίνεσαι όπως αυτός, τι έχει περισσότερο από εσένα;" ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ
  • Θεωρώ σημαντικό πρόβλημα στην επικοινωνία με τους γονείς μου το ότι με συγκρίνουν με μαθητές που παίρνουν έναν πολύ καλό βαθμό και όταν τους λέω ότι άλλοι μαθητές έχουν χαμηλότερο από μένα, μου λένε: "δεν με νοιάζει τι κάνουν οι άλλοι".
  • -Διάβασες; -Όχι. -Εμ, βέβαια! Χωρίς διάβασμα τίποτα δεν θα κάνεις στη ζωή σου!!!...μετά από λίγες μέρες...-Διάβασες; -Ναι. -Ε, κάτσε να ξεκουραστείς και λίγο παιδί μου!...μετά από λίγο....-Διάβασες; -Όχι, δεν έχουμε μάθημα αύριο. -Ναι, σε είδα κι όταν είχες!
  • Δεν μου έχουν εμπιστοσύνη. Μου φέρνουν αντιρρήσεις για τον τρόπο που ντύνομαι. Παραπονιούνται ότι δεν κάνω δουλειές στο σπίτι και ότι το μυαλό μου είναι στις βόλτες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου